Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Startsiden
forspill
The Outer Worlds

Vi har spilt The Outer Worlds

Vi fikk lov til å spille et par timer av Obsidians nye RPG, som kommer i oktober.

Du ser på

Preview 10s
Next 10s
Annonser

Da Obsidians Entertainment avslørte The Outer Worlds på The Game Awards i fjor, fanget annonseringen mange gameres oppmerksomhet verden over - spesielt blant Fallout-fans. Fallout: New Vegas blir av fans betraktet som et av de aller beste i serien, og med Fallout 76s noe kaotiske utgivelse, så ble The Outer Worlds sett som et alternativ, som fans kunne nyte. Denne gangen har Obsidian dog skapt deres helt egen verden.

Vi fikk nylig muligheten til å spille to timer av spillet i München i Tyskland, og de vi selv er Fallout-fans, kom vi inn med ganske høye forventninger. Etter å ha lagt fra oss kontrolleren, kan vi dog si at dette spillet på mange måter er sin helt egen greie, og ikke et New Vegas 2. Ja, formatet likner da Bethesdas populære RPG, men Obsidian har skapt et helt nytt og omfattende univers.

Vi fikk lov til å spille de første 45 minuttene av spillets åpning, som gir en god introduksjon til historien. Phineas Welles, en samvittighetsløs vitenskapsmann på flukt fra loven, kommer om bord på et romskip fylt med frosne kolonister, som er på vei til Halcyon-kolonien, men som er blitt slått ut av kurs. Da det ville være for dyrt å hente dem tilbake, har de blitt forlatt i rommet. Welles kommer ombord på skipet og tiner deg opp, og dermed starter spillet.

Herfra skal du skape din egen karakter og personliggjøre denne. Vi er blitt bedt om å ikke fortelle for mye om hva du kan gjøre med utseendet av din karakter. Vi kan dog si at det er godt med RPG-mekanikker, som evner og egenskaper som du kan leke deg rundt med.

The Outer WorldsThe Outer WorldsThe Outer WorldsThe Outer Worlds
The Outer WorldsThe Outer Worlds

Det tok kun et par skritt etter å ha landet på planeten før vi fant en såret NPC, og vi fikk prøve dialog-systemet. Som forventet kan du være snill eller fiendtlig og alt derimellom. Vi overtalte ham til å gi oss sin pistol, og derfra gikk vi ut i den åpne verden. Senere i spillet opplevde vi også at vi kunne lyve, være heldige eller true NPCer som en del av mulighetene i dialogen. Så det er virkelig mange måter å spille karakteren på i samtalene.

Kort etter å ha gått ut i verden så vi noen Marauders, som er Outer Worlds' versjon av banditter eller "raiders". Vi skjøt en i hodet og lærte at hver fiende har et svakt punkt som er verdt å utnytte for å gi maksimal skade. For å hjelpe med dette kan du aktivere slow-motion i en begrenset periode. Det er virkelig tilfredsstillende å lande et headshot i slow-motion.

Du kan selvfølgelig også velge å gi dem bank med et nærkampsvåpen. Det er et stort arsenal av våpen med blant annet rifler, shotguns, granatkastere, en "pulse hammer" og masse annet. De ka alle sammen bli fiklet med på "workbenches", som lar deg modifisere våpnene. De må også repareres en gang innimellom.

Du ser på

Preview 10s
Next 10s
Annonser
The Outer WorldsThe Outer Worlds
The Outer Worlds
The Outer Worlds
The Outer WorldsThe Outer Worlds