Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
artikler
Crackdown 2

Crackdown 2

Crackdown 2 er et spill flere i redaksjonen gleder seg stort til, og vi takket selvfølgelig ja til sjansen til å intervjue Ruffians Billy Thomson. Intervjuet leser du her.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Hvilke forventninger føler du var viktigst å oppfylle da dere fikk oppgaven om å utvikle oppfølgeren til et såpass populært spill som Crackdown?
Det er så mange forskjellige forventninger at vi har lurt på om vi klarer å oppfylle alle sammen. Jeg tror vi skal klare de fleste av dem; vi skulle gjerne tatt alle sammen, men det er rett og slett ikke mulig. Vi har tatt Crackdown i nye retninger, retninger som er inspirert av originalen, men det har vært uungåelig å endre på fokuset i spillbarheten. Det betyr likevel ikke at vi ikke klarer å oppnå vårt viktigste mål: å lage et kult Crackdown-spill. Forhåpentligvis kommer fansen til å være enige!

Når det kommer til de forskjellige forum-trådene om at vi skal utvikle Crackdown 2, er det dog klart at de delene av spillet som vi har bestemt oss for å endre - og forbedre - er det samme som fansen ønsker endret: Øke antallet spillere i samarbeidsmodusen fra 2 til 4, flerspillermulighetene, nytt utstyr som Wing Suit, nye typer fartøy som helikoptere, nye leketøy, bedre AI og en utvidelse av lekeplassen som er Pacific City.

Hvordan klarer dere å tilføre nok nytt materiale til "Crackdown-formelen", mens dere samtidig unngår å overskride grensene deres?
Først og fremst måtte vi definere våre egne grenser, og med tanke på at en god del av de ansatte hos Ruffian jobbet på det første spillet, var dette temmelig enkelt. Vi måtte sørge for at spilleren selv bestemmer veien gjennom spillet ved hjelp av deres metoder, deres strategier, deres historie. Å introdusere nye oppdrag og historier mens vi samtidig holdt oss innenfor de fundamentale reglene i Crackdown var mye vanskeligere. Vi hadde noen tøffe utfordringer, men vi mener at vi klarte dem med stor suksess, og kan tilby en ny og givende Crackdown-opplevelse.

Selv om dere har medlemmer i teamet som jobbet på det forrige spillet, hva betyr det for dere som ferske utviklere å jobbe på en såpass stor tittel som Crackdown 2 som teamets første spill?
Det betyr virkelig mye for oss, enormt mye for alle som er koblet til prosjektet. For oss her hos Ruffian er det neste for godt til å være sant å få muligheten til å jobbe på det mange ser på som et av de mest unike Xbox 360-spillene som vårt første prosjekt.

Dette er en annonse:

Jeg tror ikke vi forventet den enorme mengden av media-oppmerksomhet og den uungåelige hypen etter E3-annonseringen. Jeg ville lyve om jeg sa at vi ikke følte presset, det var helt uungåelig at det ville skje. Vi har dog et veldig talentfullt og sterkt team her, og alle er fullt klar over hvilken enorm sjanse dette er. Vi er mer enn klare til å ta utfordringen, og vi overgår konstant forventningene.

Er det noe spesielt du fremdeles synes Crackdown gjør bedre enn andre spill som har latt seg inspirere av det, og hvordan bygger man videre på slike styrker?
Jeg synes det er vanskelig å hevde at Crackdown gjør noen spesifikke ting bedre; alle de nåværende spillene som tilbyr en åpen verden er fantastiske på hver sin måte. Å lage et spill med en åpen verden er i stor grad et spørsmål om balanse. Hvis du ønsker mer av det ene, får du mindre av det andre. Alle spill som er ute nå har presset sine grenser i forhold til åpne verdener i en eller annen retning for å få det til å fungere i sitt spill. Vi må fokusere på hva som kan gjøre Crackdown 2 bedre, og ikke på hvordan vi skal emulere hva andre har laget. Gjorde vi det, hadde vi ikke jobbet på Crackdown 2.

Crackdown 2
Crackdown 2
Dette er en annonse:
Crackdown 2
Crackdown 2
Crackdown 2
Crackdown 2
Crackdown 2
Crackdown 2
Crackdown 2
Crackdown 2
Crackdown 2
Crackdown 2

Relaterte tekster

Crackdown 2Score

Crackdown 2

ANMELDELSE. Skrevet av Line Fauchald

Line har banket opp mutanter, terrorister og brukt superkrefter til å opprettholde lov og orden i Pacific City. Les anmeldelsen...

6
- Crackdown-serien er viktig for oss

- Crackdown-serien er viktig for oss

NYHET. Skrevet av Morten Bækkelund

Et nytt spill i Crackdown-serien var en tittel mange hadde tro på i forkant av E3-messen forrige uke, først og fremst fordi seriens logo var synlig da Microsoft viste...

Crackdown vs Crackdown 2

Crackdown vs Crackdown 2

NYHET. Skrevet av Kristian Nymoen

På spørsmålet om hvilket av Crackdown-spillene som ser mest snasent ut, melder vi pass. Istedenfor lar vi dere, Gamereactors lesere, avgjøre hvilket av spillene som ser best ut...



Loading next content