Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Startsiden
artikler

Eiriks mest hypede spill i 2019

2017 og 2018 blir betraktet som to av tidenes beste spillår, og Eirik har troen på at 2019 kan blande seg inn også. Her er seksten av grunnene hvorfor.

Nå som vi har hatt noen uker uten ekstremt spennende spillanseringer fikk jeg tid til å tenke over hva som venter av spennende spill i år, noe som selvsagt fikk hjertet til å pumpe en god del raskere. Det virker nemlig som om 2019 ikke blir et så verst spillår heller. Gjennom årene har det vanligvis vært ganske stille året før vi får nye konsoller, men spillene vi både vet, tror og håper kommer gjør det klart at PlayStation 4 og Xbox One kommer til å "takke for seg" med bravur, mens Nintendo Switch skal vise at 2018 bare var et pusterom før et nytt utrolig år. Hvorfor? La meg nevne seksten av de mange grunnene.

Anthem
Biowares fascinerende og vakre verdener? Check. Iron Man-figurer? Check. Loot-system? Check. Kule ferdigheter? Check. Store eksplosjoner? Check. Med alle disse punktene på plass er det ikke rart at Anthem havnet på ønskelisten min med en gang jeg fikk høre om det. Bioware får endelig mulighet til å prøve noe nytt igjen, og da tar de et skikkelig sidesprang også. Den 22. februar går turen til en verden fylt med Iron Man-lignende figurer med utstyr jeg har valgt ut selv fra topp til tå og en rekke kule egenskaper som nærmest er grafikkporno når de aktiveres. Det lille jeg har fått av historien gjør det klart at dette nok ikke blir helt det samme som vi er vant til fra Bioware, men uansett virker som en god del mer enn vi har sett i lignende spill. Å blande Mass Effect, Diablo og Destiny på denne måten kan raskt bli den snuoperasjonen Bioware trenger etter noen tøffe ord. Jeg er ikke i tvil om at det blir mange timer med moro. Det eneste spørsmålet jeg har er om studioet har såpass store fremtidsplaner for spillet som de sier. Støtter de det så godt som de hevder kan dette raskt bli et univers jeg vil tilbringe hundrevis av timer i det neste året.

Du ser på

Preview 10s
Next 10s
Annonser

Blood & Truth
PlayStation VR er ikke noe jeg vil bruke hundrevis av timer i samme spill på, men av det jeg har sett virker det som om Sony Londons Blood & Truth i alle fall ikke vil slippe taket de timene jeg vil tilbringe i spillet. Utviklerne har tydeligvis tatt mye lærdom av The London Heist-demoen. Både trailere og folk som har prøvd å overleve i virtuelle London har gjort det klart at innlevelsen er fantastisk, mye takket være hvor interaktive både hendene og våpenene våre er. Fysikken skal visstnok sitte som støpt. Å kaste tilbake en granat, og se hvordan den påfølgende eksplosjonen sprenger både fiender og omgivelser til alle sider uten at du tenker over det engang. Eller så kan du jo kaste et nytt magasin i luften idet du prøver å lade om på en måte som ville fått John Wick til å rødme. Her høres det rett og slett ut som om vi får en blodig lekeplass å kose oss i, så forhåpentligvis fikser de på det som tilsynelatende skal være et litt gammeldags bevegelsessystem slik at vi aldri tenker på at all skytingen foregår i vår egen stue.

Du ser på

Preview 10s
Next 10s
Annonser

Control
La det være sagt; jeg har ikke likt et Remedy-spill nevneverdig godt siden Max Payne 2, men når de tar inspirasjon fra Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy og Die Hard samtidig som de blander inn noen overnaturlige greier som får hodet mitt til å spinne havner Control på ønskelisten raskere enn du kan få sagt overpretensiøs historie. Telekinese er alltid gøy å leke seg med om kontrollene sitter, så når vi i tillegg får flere andre egenskaper og våpen som bryter fysikkens regler høres det lovende ut. Klarere finnene å finne en litt bedre blanding av filmatiske sekvenser og gameplay enn de har de siste årene kan du banne på at undertegnende vil kaste stoler og bord i hodet på folk både morgen og kveld.

Du ser på

Preview 10s
Next 10s
Annonser

Cuphead: The Delicious Last Course
Vi vet ikke mye om Cuphead: The Delicious Last Course, men Studio MDHR viste med det første spillet at de vet akkurat hvordan et utfordrende plattformer-spill skal fungere og se ut. Tanken på en ny øy fylt med nye baner og bosser jeg kan bruke den nye figuren med ny ferdighter, våpen og Charms på faller derfor meget mye i smak.

Du ser på

Preview 10s
Next 10s
Annonser