Norsk
Gamereactor
artikler
Rallisport Challenge 2

RalliSport Challenge 2 - Intervju

Destinasjonen var Digital Illusions’ studio i Stockholm, stedet hvor bl.a. go’spill som Battlefield 1942 og Rallisport Challenge ble unnfanget.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt

Jeg kommer aldri til å glemme dagen jeg måtte opp kl. 05.30 om morgenen, ikke fordi det var en spesielt stor dag i mitt liv, men jeg måtte bare opp så sykt tidlig for å rekke flyet til Sverige. Hva gjør jeg ikke for dere lesere?! Destinasjonen var Digital Illusions’ studio i Stockholm, stedet hvor bl.a. go’spill som Battlefield 1942 og Rallisport Challenge ble unnfanget. Sistnevnte ble, og er fortsatt en stor suksess på den grønne burken vi alle liker å kose oss med. Som det første og beste rally-spillet til Xbox står dette sterkt, og forventningene til en oppfølger er naturligvis høye. Etter å ha stukket av med taxien jeg skulle ha delt med min kollega fra Gamer.no, kommer jeg meg omsider på plass i utviklernes lokaler klar for å suge til meg litt info om hjertebarnet deres.

HQ

Hva blir vi servert i hånden denne gangen i forhold til det forrige spillet og andre allerede utgitte rally-spill mon tro?
- Vi velger å ikke sammenligne oss for mye med de andre rally-spill som er ute, siden Rallisport har et litt bredere spekter enn de andre, og mange flere muligheter. De største forandringene man vil merke på det nye spillet er en ny racing-mode; crossover og massevis av nye baner (93 som jeg ikke husker helt feil). Dette er også det første rally-spillet med støtte for Xbox-Lives’ XSN, som er en form for rankingsystem, turneringsorgan og community. Via Live vil man og kunne laste ned andre spillere sine "ghost" (du kan kjøre mot en transparent bil som viser en annen spiller sine løp), å via dette kan du da igjen laste inn den spillerens biloppsett, slik at du kan dra nytte av dette når du selv spiller mot andre online.

De lover og at det skal være nedlastbart materiale fra release-dagen, uten å ville si hva det kan være, men det er vel ikke umulig at det kan være ting som nye biler, baner, musikk osv osv. Spillets grafikk har og fått en rå oppussing! Jeg synes det så lekkert ut på det forrige, men nå er det sykt mye bedre, kall det "eyecandy" så treffer man spikeren på hodet angående grafikken.

Dere føler kanskje ikke at dere har så mange konkurrenter på denne fronten ennå da eller?
- Nei... forsåvidt ikke. Ikke direkte i alle fall. Vi er det eneste spillet som er støtte for XSN, selv om det er litt mer for de innbitte gamerne med konkurranselyst til 1000. Men vi har og hatt et spesielt nært samarbeid med Microsoft og Xbox Live, så jeg tror vi har tjent mye på det i forhold til kvaliteten vi kan komme med på den fronten som andre multiplattform-spill ikke kan vise til.

Det nye spillet virker noe vanskeligere å spille enn det første, som var et spill selv elendige "rallyførere" som meg selv gjorde det bra i, kan det stemme?
- Vi fikk jo både positive og negative tilbakemeldinger på det første spillet. Noen synes det var alt for lett, mens andre mente det var alt for arkade-aktig, så hadde du selvfølgelig sånne som deg som synes det var kult med noe litt mer i SEGA Rally-stilen. Hele tankegangen vår rundt Rallisport-konseptet er at det skal være den gyldne middelvei mellom en simulator og arkade-spill. Samtidig som vi begynte arbeidet med toeren så tenkte vi at det ikke skulle være så lett som før, at vi skulle prøve å tilføye litt mer virkelighetsfølelse til det, uten å gjøre det for vanskelig. Det vi har gjort er å skrive om hele fysikk-motoren slik at bilene håndterer bedre, vi har pusset opp banene ganske kraftig også. I eneren var alle veiene veldig brede mens de nå er litt mer varierte ved å bytte ofte mellom å være smale og brede. På denne måten får spilleren jobbet litt mer med å bruke brems, håndbrems osv. for å styre bilen i motsetning til å kjøre med klampen i bånn hele veien. Vi heller litt mer mot simulator i dette spillet kan man si ja.

Dette er en annonse:

Det må jo sies at det ikke på noen måte er negativt å gi spillet litt mer på denne fronten spør du meg. Det gir om ikke annet, i hvert fall større spilleglede og en litt større utfordring.

Føler dere at, siden dere ikke har noen lisenser for bruk av offisielle baner, at dere tjener på det, og dermed kan lage større, lengre og mer interessante baner?
- Ja, det kan man absolutt si. Vi kunne sikkert fått lisens til å bruke visse veistrekninger rundt i verden om vi ville det, men i stedet velger vi land som for eksempel Sverige, der stopper det. Resten finner vi på selv, ut i fra bilder og filmer og lignende. Skulle vi heller gått inn for å gjenskape enkelte veier i spillet ville man nok håpet og forventet at det skal være så nært virkeligheten som mulig, noen som rett og slett koster ekstremt mye tid å penger å gjøre. Så vi holdt oss til å gjøre ekte biler, bilmerker og reklamer på bilene.

Kommer spillet på PC denne gangen og?
- Ikke sånn som det ser ut nå. Kun Xbox for øyeblikket, men vi får jo se hva som skjer da.

Ser du for deg at Live-delen av spillet vil inneholde offisielle turneringer og lignende?
- Ja, jeg håper i hvert fall det. Men det er det Microsoft som står for, så det er opp til dem. Det eneste jeg kan si er at alt ligger til rette i spillet for å gjennomføre det.

Dette er en annonse:

Hvordan kommer det til å gå med spillet når det er ute da?
- Hehe, jeg håper det gjør det bra! Det forrige gikk jo absolutt over all vår forventning, og da var det ikke halvparten så mange Xbox’er ute som det er nå så... Det er jo her det negative med å lage spillet på kun en plattform spiller litt inn da selvfølgelig, men Xbox er den enste maskinen som er kraftig nok til å kjøre dette spillet...

For å si det enkelt har spillet fått en ansiktsløftning på lik linje med Cher, bortsett fra at her er det i positiv retning. Absolutt noe å se frem til. Jaja, folkens. Ute etter mer info om spillet? Les vår preview i april utgaven av GameReactor Magasinet!

Relaterte tekster

RalliSport Challenge 2Score

RalliSport Challenge 2

ANMELDELSE. Skrevet av Vegar Beide

Det første RalliSport Cahllenge var unektelig en av Xboxens beste lanseringstitler. Nå, nesten to år senere, er svenske Digital Illusions endelig ferdige med oppfølgeren.

Da er turneringen i RalliSport Ch. 2 avgjort!

Da er turneringen i RalliSport Ch. 2 avgjort!

NYHET. Skrevet av Bernt Erik Sandnes

I går kl. 20:00 ble finalen av det skandinaviske mesterskapet i Rallisport Challenge 2 gjennomført med en dundrende os av aksos. De fire skandinaviske landene var alle representert med de skarpeste kjørere fra hvert deres land. Forventningene var skyhøye!

Rallisport Challenge 2 – I kveld braker det løs!

Rallisport Challenge 2 – I kveld braker det løs!

NYHET. Skrevet av Vegar Beide

Da har vi endelig kommet til finalen i vår store Rallisport Challenge 2 konkurranse. I dag dyster de siste hardbarka sjåførene mot hverandre i 'el grande finale'. Vinneren stikker av med et besøk hos DICE i Sverige, pluss en fet tur i en ekte rallybil.

Rallisport Challenge 2 - siste sjanse!

Rallisport Challenge 2 - siste sjanse!

NYHET. Skrevet av Gamereactor

Da nærmer vi oss siste sjanse for å delta i vår store Rallisport Challenge 2 konkurranse. Har du ikke deltatt ennå, så les videre om de fete premiene og meld deg på i dag!

RalliSport Challenge 2 - Intervju

RalliSport Challenge 2 - Intervju

ARTIKKEL. Skrevet av Thomas Spilhaug

Destinasjonen var Digital Illusions’ studio i Stockholm, stedet hvor bl.a. go’spill som Battlefield 1942 og Rallisport Challenge ble unnfanget.



Loading next content