Norsk
Gamereactor
artikler

Red Faction Intervju

Vi har stilt James Tsai, en av utviklerne fra Volition, 6 spørsmål om forskjellige elementer i Red Faction, som snart kommer til PC/PS2.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Vi tok kontakt med Volition, utviklerne av hva vi anser å være neste års store 3D Shooter, nemlig Near-Future spillet til PC/PS2, Red Faction (Se reportasjen fra ECTS 2000).

Vi har stilt James Tsai, som er Assistant Producer på spillet, 6 spærsmål om forskjellige elementer i Red Faction, muligheter med den nye fete GEO-MOD engine, og litt om fremtiden for MOD-utviklerene der ute. Bildene er fra Playstation 2 versjonen, som kommer ut fær PC versjonen. Get busy!

1: Forklar hvorfor dere utviklet GEO-MOD enginen. Hvor lenge har kodningen av den vært underveis?

Å utvikle en spill-engine, som stætter ædeleggbart terreng, virket som det neste logiske skrittet i utviklingen av First Person Shooters. I tidligere spill har det vært et bredt utvalg av realistiske og godt tilrettelagte områder, som var troverdige, helt til du kom til tredæren, som du ikke kunne komme gjennom uten å ha en nækkel - på tross av at den rocketlauncheren du hadde over skulderen, lett kunne ha pulveriseret den. Med Geo-Mod enginen introduserer vi en helt ny form for interaktivitet for spilleren, som bringer gameplayet et skritt nærmere det realistiske. Kan du ikke finne en vei uten om en vegg, kan du i stedet blåse deg ett hull i den.

Dette er en annonse:

Selve enginen har vært under utvikling i hele prosjektets levetid, hvilket har vært omtrent 2 år. Som enhver annen nyutviklet teknologi, har det blitt brukt en del tid på å få den opp i hastighet, og fjerne bugs, men nå har vi et solid fundament, hvor fra vi regner med å kunne tilby en revolusjonerende First Person Shooter.

2: Hvilke andre spill, hvis det er noen, er på vei, som bruker Geo-Mod teknologien, og har dere planer om å lisensiere ut enginen til andre utviklere?

Akkurat nå fokuserer vi på Red Faction og på hvordan vår Geo-Mod teknologi best kan hæyne spillerens opplevelse med denne tittelen. Dette betyr ikke, at det ikke kommer andre titler med Geo-Mod i fremtiden, men i æyeblikket er vi alle sammen fokusert på, å gjære dette spillet til en sikker vinner i en konkurransedyktig genre.

3: Hva mener du, at Geo-Mods enginen åpner opp for i en team-basert multiplayer gamemode, som ryktene sa vil være med i Red Faction? Og har man noen begrensninger i denne typen frigjorte spill?

Dette er en annonse:

Geo-Mod og multiplayer åpner for en verden av muligheter, som ikke er sett i tidligere spill. I standard Deathmatch og Team Deathmatch kan du avskjære spillere fra de andre, så du kan utrydde dem i ro og mak, eller sende en bunke spillere ned i dypet, ved å smadre den broen de læper over. Det er også mulighet for et mere spesifikt gameplay, hvor vegten ikke ligger på å få flest frags, men kanskje istedet på å skulle stoppe et kjæretæy fra å nå sitt mål, å skulle ædelægge en bygning, og så videre. Vi har også lagt vækt på, at spillet er Mod-vennlig, så vi kan se gamere lage et populært og langtlevende community, som de vil nyte å være en del av.



Loading next content